Publicat pe

Mașina viitorului

de Victor Martin

Printre limuzinele de lux, colorate ireal, drăcovenia cenuşie părea rămasă de la expoziţia anterioară, de artă modernă. Semăna mult cu un cazan cu aburi, având înşurubat, la un capăt, un vârf de torpilă.

— Priviţi cu atenţie această maşină! spuse prezentatorul, un japonez mic şi îndesat, văzând că privirile vizitatorilor, sătule de atâta splendoare automobilistică, se îndreaptă din ce în ce mai des spre oribilitatea lui. Seamănă cu un reactor pentru că aşa a conceput-o inventatorul; în design, gustul este, uneori, după ureche. Nu ştiu cum gândiţi dumneavoastră, dar eu consider că, deoarece corpul omului conţine foarte multă apă, o maşină a viitorului, în slujba lui, nu poate fi concepută decât de un specialist în hidro-amelioraţii genetice, cum este acesta…

Îndreptă vârful arătătorului spre afişul lipit pe una din portierele laterale ale cazanului; ascuns în spatele unei feţe stafidite, le zâmbea un bărbos.

— Aveţi în faţă prototipul, continuă prezentatorul, dar acesta nu e întrutotul original. S-a mai încercat realizarea unei astfel de maşini. Priviţi schema de pe acest papirus! Nu trebuie să râdeţi; în trecut, oamenii aveau un limbaj mult mai metaforic decât al nostru. Priviţi tuburile courot, bibic şi tubul sarma! Priviţi sensul tubului bibic şi capul evaziv pentru eventuale evantaie! Capul acoperă acest mic şiştoc, producător a 24 de scântei etrusce, la nivelul celor 4 găurele. Totul dă în aceste scântei saxobale, la o presiune indusă. Priviţi aceste aripioare de bătut vântul!… Atât cât puteau să se exprime de plastic, ei, anticii, au numit acest obiect “maşina de bătut vântul”. Uronitratul folosit drept combustibil ne duce cu gândul la procesul de fotosinteză şi la aplecarea omului primitiv spre natură.

Revenind la exponat, citesc în ochii dumneavoastră un interes deosebit. Nu vă uitaţi că, din faţă, seamănă cu un mic vapor, iar din spate cu o motocicletă cu ataş – şi invers! Asta e fantezia creatorului, ca şi dreptul lui de a o intitula “maşina cu două feţe”.

E un mijloc de transport foarte economic, ieftin şi ecologic. Are sistem de propulsie cu arc şi înaintează în salturi de câte 10 metri. Pedala comprimă arcul şi vehiculul porneşte la comanda “hai!”. În orice moment, calculatorul  poate să transforme maşina în utilaj de întins şosele. Are accesorii utile pentru protejarea nervilor. Printre ele se numără mâna metalică foarte uşoară şi taceofonul, producător de linişte. Omului îi place atunci când este linişte; atunci el poate să-şi spună părerea, dar, din păcate, în jur nu mai e nimeni. Din această cauză, maşina este reglată să-l asculte pe om.

Pornind de la principiul potrivit căruia poliţistele nu pot rămâne virgine decât dacă ştiu să se apere, proiectantul a considerat că maşina trebuie să se apere singură pentru a rămâne intactă. A asigurat-o cu sistem de siguranţă. A asigurat-o şi cu o scară cu burghie, pentru eventualitatea în care s-ar defecta în aer, rămânând suspendată acolo, unde nu e nimeni. Nu se ştie ce şansă are vehiculul de a se defecta, pentru că, deşi testele au fost terminate, nu s-a vândut încă niciun exemplar.

Tipul familial, pentru că oriunde trebuie să existe şi ceva familial, are o cutie de scrisori detaşabilă. E foarte uşor să trimiţi sau să primeşti scrisorile făcute ghemotoc, în bile de mărimea unui ou de gâscă, catapultate şi rostogolite electromagnetic; nu se udă. Sensibilitatea maşinii face ca membrii familiei să se poarte frumos unii cu alţii.

Ca orice autovehicul cunoscut, şi acesta merge pe uscat, pe apă şi în aer; depăşeşte obstacolele, trecând pe lângă ele, ca orice obiect înzestrat cu raţiune. Priviţi complexitatea acestui autobac şi stingătorul de incendii! Stingătorul e cuplat cu ceasul de protecţie, care măsoară şi valoarea despăgubirii, în caz de accident.

Maşina face, spre deosebire de limuzinele uzuale, tot felul de discriminări. De exemplu, pentru vegetarieni există e linie de legătură cu o grădină ambulantă, iar pentru carnivori o legătură cu o crescătorie de porci.

Alte accesorii utile: antena antişoc măsoară şocul, picioroangele şi tălpicile detaşabile vă fac să vă simţiţi mai detaşaţi. Muşamalizatorul muşamalizează. Acest mecanism al înţelegerii economiei de piaţă pe secţiuni s-a introdus pentru oamenii de afaceri. Ei vor înţelege, aici, că, pentru a se extinde o piaţă, trebuie să se facă mici demolări.

Deoarece s-a constatat că informatorii serviciilor de informaţii depăşesc numeric populaţia ţării, li se va permite şi lor să posede o maşină ca aceasta, de mare viitor. Nici copiii supradotaţi nu mai trebuie să  meargă la şcoli speciale pentru a fi recuperaţi; maşina viitorului îi rezolvă şi pe ei, fabricându-le ce trecut vor, şi le construieşte un viitor sigur.

Constructorul maşinii nu a făcut greşeala Puterii, aceea de a confunda masificarea maselor cu masivizarea lor. Aşa cum ţara noastră, frumoasă şi bogată, dacă nu ar fi existat, ar fi trebuit imaginată, tot aşa, viitorul nu poate să existe fără această maşină. Dacă nu ar fi existat, tot ar fi imaginat-o cineva până la urmă.

Pentru a nu crede că mai mult spunem ce se face, decât facem ce se spune, vă anunţ: peste doar câteva zile, acest original mijloc de transport va intra în producţie de serie. Vi-l recomand cu căldură!

Discursul de prezentare avu un succes nebun. Bogătaşii snobi şi proaspeţii îmbogăţiţi se şi repeziseră cu întrebările asupra micului japonez. La celelalte standuri, prezentatorii se uitau unii la alţii, nedumeriţi, ridicând din umeri.

Prezentatorul cazanului-torpilă nu minţea; peste două zile începură vânzările. Tot mai mulţi oameni aveau posibilitatea să constate, cu uimire, că maşina îi transportă, fără posibilitate de întoarcere, în viitor, acolo unde durere nu e, foamete nu e, nimic rău nu e, aşa cum scria în prospect.

Dacă îi întrebi, cu toţii spun că vor să rămână aici, să construiască reforma economică, alături de un guvern leşinat. Mint cu toţii că nu vor să ajungă acolo. În realitate, îşi vând casele, vechile automobile sau micile bucăţi de pământ pe care le posedă, pentru a putea achiziţiona teribila drăcovenie. În acest fel, călătorind cu toţii în timp, pentru că o maşină a viitorului nu poate fi altceva decât o maşină a timpului, oamenii  au reuşit să aducă ţara, împinsă de un regim totalitar cu 200 de ani înapoi, în prezent. Îl putem vedea cu toţii…


Romanul semnat de Victor Martin poate fi cumpărat de aici, cu o reducere de 25%!

Noaptea orașului ilustrat

http://pavcon.ro/product_info.php?products_id=186

 


Fă-ți cont pe site-ul PAVCON și primești CADOU de bun-venit un audiobook în valoare de 27 de lei!

http://pavcon.ro/create_account.php

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.